The Coffee Quest | FAQs
1170
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-1170,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,columns-4,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

FAQs

crooked line thin brown

Algemeen

Wat zijn de verzendkosten?
Wij rekenen een vast tarief van €4,95 verzendkosten voor alle bestemmingen binnen Nederland* en België onafhankelijk van het gewicht. Bij bestellingen boven de €55,- zijn de verzendkosten gratis.
* Toeslag en levertijden op de Waddeneilanden: De Waddeneilanden hebben een bezorgtoeslag van € 9.00. DPD levert je bestelling naar het desbetreffende eiland. Een bestelling die afgeleverd moet worden op de Waddeneilanden zou een langere levertijd kunnen hebben.
Hoe vers is jullie koffie?
Wij branden al onze koffiesoorten ongeveer 1 keer per week afhankelijk van het aantal bestellingen De koffie die onze branderij verlaat zal nooit ouder zijn dan 10 dagen na branding, zodat de koffie die jij ontvangt altijd van optimale kwaliteit en versheid is. Dit kun je ook gemakkelijk controleren aan de hand van de branddatum sticker op onze verpakkingen.
Welke koffiesoorten zijn geschikt voor mijn volautomaat?
Alle koffiesoorten die wij aanbieden zijn geschikt voor je volautomaat. Zowel onze espresso melanges als ook alle single origins. Welke koffie het beste in de smaak valt, blijft een kwestie van smaak. Wij adviseren dan ook om te beginnen met een proefpakket om erachter te komen welke koffie het beste bij je past.
Kan ik jullie koffie ook in een fysieke winkel kopen?
Wij werken met een beperkt aantal verkooppunten in het land. Kijk op onze contact pagina voor de adressen.

Bestellen
Hoe vind ik het product van mijn keuze?
Ga naar de winkel. Al onze producten staan op deze pagina. Bovenaan de koffie’s en als je naar beneden scrolt krijg je de CoffeeVac opbergbussen en daarna de andere accessoires.

 

Hoe plaats ik een bestelling?
Bestellen bij The Coffee Quest doe je zo:
Stap 1: Artikel(en) in je winkelwagen leggen
A. Zoek het artikel dat je wilt bestellen
B. Maak indien nodig een keuze uit gewicht en maling Klik op ‘Bestellen’
C. Het artikel is nu in je winkelwagen geplaatst
D. Wil je verder winkelen? Geen probleem het artikel blijft in je winkelwagen liggen
E. Ben je klaar met winkelen? Klik dan op ‘winkelmandje’ boven in de menubalk onder ‘my account’
Stap 2: Bestelling controleren

A. Je ziet nu een overzicht van je bestelling. Controleer of je bestelling klopt.
B. Klopt je bestelling niet, pas deze dan aan zodat je precies ontvangt wat je had willen hebben.
C. Is je bestelling helemaal compleet en gecontroleerd? Klik dan op ‘Doorgaan naar afrekenen’
Stap 3: Betalen en afronden
A. Vul je factuurgegevens in indien je (nog) geen account hebt of log in op je account.
B. Kies de door jou gewenste betaalmogelijkheid.
C. Controleer de algemene voorwaarden en zet het vinkje aan wanneer je hiermee akkoord gaat.
D. Klik nu op ‘Bestelling plaatsen’ om je bestelling af te ronden.
E. Je ontvangt per e-mail een bevestiging van je bestelling.
F. Als je bestelling is verzonden ontvang je een bericht met de definitieve factuur.

 

Veilig Bestellen
Online winkelen bij The Coffee Quest is een snelle, veilige en comfortabele manier om uit te zoeken en te kopen wat jij wilt.
Doordat er online steeds vaker koffie en aanverwante artikelen te koop aangeboden worden is het belangrijk dat je goed oplet bij wie je winkelt. Dan is en blijft online winkelen een heel veilige optie en krijg je ook echt verse koffie en mooie producten geleverd. Voor The Coffee Quest geldt bijvoorbeeld dat we alleen het adres www.thecoffeequest.nl gebruiken voor de verkoop van onze producten. Kijk dus regelmatig bovenin je scherm! En controleer of er www.thecoffeequest.nl staat, want alleen dan bevind je je in de webwinkel van onze koffiebranderij.
Natuurlijk waarborgen wij de veiligheid op internet. Dit doen wij bijvoorbeeld door voor het verzenden van gevoelige informatie, zoals je betaalgegevens, gebruik te maken van een beveiligde internetverbinding. Bij een beveiligde internetverbinding staat er https://www.thecoffeequest.nl in de adresbalk van je browser in plaats van het normale http://. De letter ‘s’ staat voor ‘secure’ (veilig). Bovendien zie je ook nog een klein slotje in de adresbalk.
Misschien vanzelfsprekend maar we zeggen het graag toch nog even. Wij raden sterk af je thecoffeequest.nl account te delen en/of je klantnummer, wachtwoord of andere gegevens van je thecoffeequest.nl.com account af te geven.

Phishing e-mails
Phishing is de verzamelnaam voor alle digitale activiteiten waarmee criminelen proberen persoonlijke informatie te ontfutselen door o.a. gebruik te maken van namen van banken of bedrijven. Met deze informatie kan fraude met internetbankieren, pinpassen, creditcards of jouw identiteit worden gepleegd. Wij vragen nooit via een e-mail vragen naar jou persoonlijke gegevens. Krijg je wel mails waarin om informatie gevraagd wordt? Negeer deze mails dan en klik niet op links in e-mails als je niet zeker bent van de afzender.

Voor meer informatie over Phishing, of over wat je tegen Phishing kunt doen, kun je kijken op: www.veiligbankieren.nl

 

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Je kunt je bestelling altijd annuleren zolang deze nog niet de status “verzonden” heeft.
Stuur een mail naar info@thecoffeequest.nl.com, vertel ons dat je je order wilt annuleren. Vergeet hierbij niet het ordernummer te vermelden.
Hoe ontvang ik een kortingscode?
Wij geven regelmatig kortngscodes weg via facebook, google+ en twitter. Tevens kun je een kortingscode verdienen als je een recensie achterlaat op onze website. Zorg er wel voor dat je ingelogd bent als je een recensie achterlaat.
Een kortingscode is niet geldig voor álle artikelen op onze website. De voorwaarden en mogelijkheden voor gebruik verschillen per kortingscode. Lees altijd de actievoorwaarden of de mail waarin de kortingscode vermeld staat goed door.

 

Account

 

Status van je bestelling bekijken
In ‘Mijn Account’ vind je onder het kopje ‘mijn orders’ de meest recente informatie over je order(s). Een order kent een aantal statussen. We leggen ze even voor je uit:
* Wachtende; Je hebt een bestelling geplaatst maar je betaling is nog niet (volledig) afgerond

* Verwerken; Je hebt een bestelling geplaatst en de betaling afgerond. Je bestelling wordt momenteel gereed gemaakt voor verzending

* Voltooid; Je bestelling heeft de branderij bij ons verlaten en is overgedragen aan onze transporteur. Je ontvangt op dit moment ook een track & trace mail van DPD.

* Geannuleerd; Je bestelling is geannuleerd

* Wordt vastgehouden; Als artikelen niet voorradig zijn en we je bestelling niet binnen 24 uur kunnen verwerken dan krijgt je order de status ‘wordt vastgehouden’. Je wordt hier altijd over geïnformeerd.

 

E-mailadres / Inloggegevens wijzingen
Je kunt op onze website eenvoudig zelf je e-mailadres voor ontvangst van service-emails wijzigen.
A. Log in op je account via de ‘Mijn Account’ optie.
B. Ga naar de optie ‘Accountgegevens’.
C. Pas je e-mailadres aan.
D. Klik op ‘Opslaan’ en je nieuwe e-mail adres wordt nu gebruikt om je op de hoogte te houden.

 

Adreswijziging doorgeven
Je kunt op onze website eenvoudig zelf een adreswijziging doorgeven.
A. Log in op je account via de ‘Mijn Account’ optie.
B. Ga naar de optie ‘Adresboek’.
C. Pas je adres aan, of voeg een extra adres toe.
D. Klik op ‘Opslaan’ en je nieuwe adres wordt nu door ons gebruikt.
Plaats je direct daarna een bestelling, dan wordt het nieuwe adres aangehouden voor de bezorging tenzij je zelf een andres adres kiest bij het afrekenen.

 

Herhaalbestelling plaatsen
Je bent tevreden over de koffie die je hebt ontvangen en wilt gemakkelijk en snel dezelfde bestelling nogmaals plaatsen? Dat kan heel simpel via de “Mijn Account’ optie waar je een overzicht ziet van al je voorgaande bestellingen. Je kunt vanuit hier direct een herhaalbestelling plaatsen.
A. Log in op je account via de ‘Mijn Account’ optie.
B. Ga naar de optie ‘Mijn orders’.
C. Selecteer de bestelling die je opnieuw wilt plaatsen en klik op ‘bekijk’.
D. Klik op ‘bestel opnieuw’ en je order wordt direct opnieuw in je winkelwagen geplaatst.

 

Bezorgen
Wat is de levertijd?
Voorradige artikelen worden binnen 3 dagen verstuurd zodra de betaling is ontvangen. Als je er zeker van wilt zijn dat je bestelling zsm wordt geleverd, dan kies je tijdens het afronden van je bestelling voor iDEAL, of PayPal. Dit is snel, veilig en vertrouwd en garandeert een directe levering van voorradige artikelen.
In de regel levert DPD je bestelling de eerstvolgende werkdag nadat wij je bestelling hebben verstuurd uit.

Als een deel van je bestelling een levertijd kent en een ander deel voorradig is, dan wordt je bestelling verstuurd zodra alle artikelen bij ons op voorraad zijn. Mocht dit langer duren dan aangeven is op onze website, dan zullen wij contact met je opnemen en de voorradige artikelen op de eerstvolgende werkdag versturen. Mocht het er om wat voor reden dan ook een vertraging van meer dan 5 dagen optreden tussen de door ons bevestigde ontvangst van je betaling en het moment dat wij je bestelling overdragen aan onze transporteur dan krijgt je ten alle tijden van ons een berichtje waarom de bestelling vertraging heeft opgelopen en wat de te verwachten leverdatum gaat zijn.

Let op: Wij leveren uitsluitend versgebrande koffie uit eigen koffiebranderij en werken niet met grote voorraden. Hierdoor kan het een enkele keer voorkomen dat de koffie van jou keuze niet direct beschikbaar is omdat deze nog gebrand moet worden. Het kan gebeuren dat wij een bestelling niet de volgende binnen 3 dagen kunnen uitleveren.

Je kunt de voortgang van je bestelling controleren via het menu ‘Mijn Account’ nadat je ingelogd bent.

 

Wat zijn de bezorgkosten?
Wij rekenen een vast tarief van €4,95 verzendkosten voor alle bestemmingen binnen Nederland* en België onafhankelijk van het gewicht. Bij bestellingen boven de €55,- zijn de verzendkosten gratis.
* Toeslag en levertijden op de Waddeneilanden: De Waddeneilanden hebben een bezorgtoeslag van € 9.00. DPD levert je bestelling naar het desbetreffende eiland. Een bestelling die afgeleverd moet worden op de Waddeneilanden zou een langere levertijd kunnen hebben.
Hoe werkt het bezorgen?
Wij maken voor de bezorging van je bestelling gebruik van de diensten van DPD. Onze ervaringen zijn dat DPD binnen Nederland 1 tot maximaal 2 werkdagen nodig heeft voor de bezorging van je bestelling.
Ik ben niet thuis op de dag van levering, wat nu?
Indien je niet thuis was toen de chauffeur bij je aan de deur kwam, dan kun je eenvoudig en zonder extra kosten een nieuwe afleverpoging inplannen. Het enige dat je hiervoor nodig hebt is de mededeling die de chauffeur voor je heeft achtergelaten en je postcode. Afhankelijk van je bezorginstructies kunnen we het pakket meestal de volgende werkdag bezorgen. Hiervoor moet je wel voor middernacht online je instructies doorgeven.

Alle nieuwe levering opties op een rij:
* Op een andere dag
* Op een ander adres – geef een ander afleveradres door
* Neerzettoestemming – DPD zet het pakket neer op een veilige locatie
* DPD ParcelShop – laat je pakket bezorgen bij een DPD ParcelShop

 

Kan ik mijn bestelling afhalen?
Nee, helaas niet.

 

Betalen

 

iDEAL
iDEAL is het online betaalsysteem ontwikkeld door de grootste banken in Nederland. Je kunt met iDEAL direct je aankopen betalen in je eigen vertrouwde internetbankieromgeving.

De voordelen:
iDEAL is gemakkelijk en snel in gebruik, alle betaalgegevens worden voor je ingevuld en je wordt direct op de hoogte gebracht van de geslaagde betaling.
iDEAL is betalen via je eigen internetbankieren, dus vertrouwd en veilig.
Betalen met iDEAL kan direct, je hoeft je niet te registreren of een account aan te maken.

Overboeking
Bij een betaling via een bankoverboeking moet je zelf zorgdragen voor een snelle overschrijvin naar onze bankrekening. DE gegevens krijg je bij de keuze voor bankoverschrijving tijdens het afrekenen.
Let op: de verwerking van een bankoverboeking duurt in de regel een aantal dagen. De verwerking van je bestelling duurt daardoor ook langer. Je bestelling wordt pas uitgevoerd op het moment dat het geld bij ons is bijgeschreven.
PayPal
PayPal is een simpele, snelle en veilige manier om online met je credit card of bankrekening te betalen. Het voordeel is dat je niet elke keer je financiële gegevens hoeft in te vullen maar enkel inlogt met je PayPal-account.
De voordelen:
U kunt overal ter wereld betalen.
Veilige en makkelijke betaalmethode.
Een kopersbescherming.
Real time betaling.

 

Meer over betalen
De betalingen in onze webshop worden verzorgd door Targetpay. Targetpay is onze partner op het gebied van online betalingen. Zij staat bekend om haar jarenlange ervaring met online betalen en verzorgt de snelle en veilige afhandeling van betalingen voor een groot aantal webshops.

Targetpay stelt hoge eisen aan het veilig en betrouwbaar betalen op het internet. Alle betalingen vinden plaats middels een beveiligde verbinding. Zodra je betaling is ontvangen krijg je hiervan een bevestiging op het door jou opgegeven e-mailadres.

 

Ruilen & Retourneren

 

Hoe kan ik iets ruilen of retourneren?
Toch niet tevreden over onze producten? Of is het product beschadigd of kapot? Je kunt het product binnen 14 dagen naar ons terugsturen.
14 dagen herroepingstermijn
Je kunt een product binnen 14 kalenderdagen ruilen of retourneren. Het is wel van belang dat het product compleet, ongebruikt en, in het geval van koffiebonen/ gemalen koffie, in een gesloten en onbeschadigde verpakking zit. Eenmaal geopende verpakkingen en producten die beschadigd of gebruikt zijn komen niet voor ruiling of restitutie in aanmerking.
De kosten van de retourzending
De kosten van de retourzending zijn voor rekening van de klant. Na ontvangt van de retourzending zullen wij binnen 14 dagen het aankoopbedrag inclusief de aan ons betaalde verzendkosten vergoeden.

Wil je een artikel retourneren?

Dan vragen wij je het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij alles zo soepel mogelijk afhandelen.
* Meld via email of een belletje dat je een artikel retour wilt sturen.
* Je ontvangt via e-mail een bevestiging van je verzoek.
* Je ontvangt via e-mail instructies voor de verzending van het artikel.
* Na ontvangst van je zending sturen wij je een ontvangstbevestiging via e-mail.
* Wij ruilen indien gewenst het artikel om of storten het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug, afhankelijk van wat jij wilt

 

Uitzonderingen
De volgende artikelen kunnen niet geruild en/of geretourneerd worden:
* Verbruiksartikelen (dus ook koffie) waarvan de verpakking reeds is geopend.
* Ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen.
* Artikelen die gebruikt, beschadigd of incompleet zijn.

Heb je vragen over de mogelijkheid tot ruiling van een product? Neem dan (het liefst vooraf) contact op met info[at]thecoffeequest.nl.